B050151B05 |
Pràctica docent en contextos plurilingües i interculturals |
2018-2019 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
30/10/2018 - 30/10/2018 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Solsonès |
|
Francesc Ribalta, s/n (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Xerrada sobre la realitat plurilingüe i intercultural que actualment es troben els docents a l'aula. Com entendre-la i afrontar-la.
|
| |
Objectius |
Proposar propostes didàctiques d'ensenyament-aprenentatge que ajudin a avançar cap a una educació plurilingüe intercultural.
Connectar les experiències dels docents amb les orientacions per a una educació multilingüe del consell d'Europa.
Obrir noves vies de treball en l'educació multilingüe que connectin les realitats dels centres educatius amb les actuals recerques portades a terme.
|
| |
Continguts |
Des de PLURAL (Plurilingüismes Escolars i Aprenentatge de Llengües) sovint ens adonem que molts mestres i professors reclamen formació en competència plurilingüe, atès que la realitat lingüística actual no té res a veure amb la de fa vint anys, i a més a més a les aules de la universitat tampoc es treballa massa. Per aquest motiu la sessió es divideix en tres blocs: d'on venim (per veure justament per què avui ja no parlem d'immersió, sinó d'escola catalana, per exemple); on ens situem (com passem de dues a moltes llengües, i per tant possibles propostes davant d'un ric ventall de diversitat, també cultural), i noves maneres de fer (nous conceptes i noves directrius del MECRL).
Mostra de treballs que hem portat a terme amb escoles plurilingües, i ressaltarem, sobretot, el paper que hi juga la llengua o llengües d'origen en el procés d'ensenyament i d'aprenentatge de la llengua meta, que en el nostre cas és el català.
|
| |
Formador/a |
Eva Tresserras / Juli Palou
|
| |
Avaluació |
Nivell 1: satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament. Resposta del qüestionari de valoració en acabar l'activitat.
Nivell 2: aprofitament i aprenentatge. Disseny d'una actuació concreta
Nivell 3: transferència immediata. Experimentació a l'aula.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
se-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|